11/03/2008

Μακεδονικό: εδώ ο κόσμος καίγεται και εμείς σκιζόμαστε για τη μαρκίζα...

Στο "Μια σταγόνα ιστορία" ο Καμπουράκης ξεκινάει λέγοντας ότι η Ιστορία είναι η μεγαλύτερη πουτάνα, γιατί κάθεται σε αυτόν που την πληρώνει καλύτερα και την προσέχει περισσότερο. Κρατήστε το αυτό, θα επανέλθω στη συνέχεια...

Την περασμένη Τετάρτη παρακολουθήσαμε ακόμα μια πράξη της μαζικής υστερίας που μας έχει(ξανα)καταβάλλει μετα από 14-15 χρόνια: κάποιες χιλιάδες άνθρωποι να κατεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη να διαδηλώσουν για ένα όνομα, για μια πατρίδα, για μια ιδέα, όπως θέλετε πείτε το. Για άλλη μια φορά εθνοπατέρες νέας κοπής ξεσηκώνουν και φανατίζουν τον λαό με ξεπερασμένα και ανεδαφικά συνθήματα, με κρυφό στόχο την άγρα μερικών ψήφων ακόμα, γιατί καθώς φαίνεται μπορεί και να έχουμε εκλογές συντομότερα από το προσδοκώμενο. Και ξαφνικά κατακλυστήκαμε από emails με το δήθεν χαρτονόμισμα των Σκοπίων με τον Λευκό Πύργο, μια πρόταση που πρωτοκυκλοφόρησε το 1992 και δεν εφαρμόστηκε ποτέ,και με άλλα που μας επιμορφώνουν λέγοντας μας οτι το κράτος των Σκοπιων είναι δημιούργημα του "κρυφο-Εβραίου Τίτο" (μα παντα τους Εβραίους να ανακαλύπτουμε στις αιτίες των πραγματων...).


Κι όλα αυτά γιατί; Για μία τελειωμένη υπόθεση. Για την ονομασία ενός κράτους μόλις 2.000.000 ψυχών, όσο η Θεσσαλονίκη δηλαδή περίπου. Η αλήθεια είναι φίλοι μου ότι όπως και να ονομαστεί αυτό το κράτος, Άνω, ή Πέρα ή Δώθε Μακεδονία ή Βαγγέλης, τίποτα δε θα αλλάξει για το τι νοιώθουν οι κάτοικοι του. Είχα την ευκαιρία στο Λονδινο να γνωρίσω 2 Σλαβομακεδόνες στο Λονδίνο, μία εκ των οποίων είναι συνεργάτης μου στο πανεπιστήμιο. Η Vesna λοιπον μου λέει ότι ο χαρακτηρισμός Μακεδόνας δεν είναι μια νέα εφευρεση, άλλα υπάρχει για πάνω από εξήντα χρόνια, από τότε που ο Τίτο ονόμασε την επαρχία αυτή Μακεδονία και την έκανε αυτόνομη. Εξήντα χρόνια σημαινει ότι οι σημερινοι εβδομηντάρηδες και όλοι οι νεότεροι γαλουχήθηκαν με την πεποίθηση οτι είναι Μακεδόνες. Δυστυχώς ο εθνικός προσδιορισμός είναι θέμα αυτοπροσδιορισμού πάνω από όλα και όχι αναγραφής στο διαβατήριο ή αναφοράς στους διεθνείς οργανισμούς. Για ακριβώς τον ίδιο λόγο για τον οποίο διεθνώς η Ελλάδα είναι Greece αλλά οι Έλληνες την αποκαλούν Ελλάδα (Hellas).

Πέρα από το γεγονός ότι γεωγραφικά η περιοχή αυτή άνηκε στην αρχαία Μακεδονία (τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος της), η Τιτοϊκή κυβέρνηση βοήθησε στη δημιουργία μιας ιδιαίτερης γλώσσας, συνδυάζοντας γλωσσικά στοιχεία της αλβανικής και της σερβικής, των γλωσσών δηλαδή των κύριων εθνοτήτων που απαρτίζουν το κρατίδιο αυτό. Αυτή ήταν η Σλαβομακεδονική, που σύμφωνα με μερικούς ομίλειται ακόμα και σε περιοχές της Ελλάδας πχ Wikipedia. Δεν είμαι σε θέση να τοποθετηθώ για το αν αυτό ισχύει, γιατί η ελληνορθόδοξη εκπαίδευση που έλαβα μου απέκρυψε την ύπαρξη της οποιασδήποτε φυλετικής ή γλωσσικής μειονότητας στον ελλαδικό χώρο εκτός απο της μουσουλμανικής (για τα δικά μας σχολεία δεν υπάρχουν Βλάχικα ή Αρβανίτικα. Ούτε καν για τους Ρομά δε μας μίλησαν ποτέ, που όλοι τους ξεραμε ότι υπήρχαν, για να μη μιλήσω για τους Πομάκους). Εξάλλου, την τελευταία φορα που το ελληνικό κράτος έκανε απογραφή και συμπεριέλαβε τη μητρική γλώσσα των απογραφέντων ήταν το 1951, όταν και οι σλαβόφωνοι εφταναν τις 41,000. Από εκεί και πέρα δεν υπάρχουν στοιχεία δυστυχώς.

Δεν υποστηρίζω ότι όλα αυτά είναι επιχειρήματα υπέρ της αλλάγης των συνόρων. Είναι δείγματα αυτού που έλεγα στην αρχή, ότι η Ιστορία είναι καλή με αυτούς που την περιποιούνται. Το γεγονός είναι ότι πριν την απελευθέρωση της Μακεδονίας από τους Τούρκους οι διάφορες εθνότητες ήταν αναμεμειγμένες σε όλα τα τμήματα της ιστορικής Μακεδονίας. Και φυσικά υπήρξαν Σλαβόφωνοι στη γη που κατακυρώθηκε στην Ελλάδα μετά τους Βαλκανικούς. Και φυσικά οι Σλαβόφωνοι αυτοί απομακρύνθηκαν μέσω ανταλλαγών πληθυσμού και τη θέση τους πήραν Έλληνες που κατοικούσαν στο σερβικό ή βουλγαρικό κομμάτι της Μακεδονίας.

Η απόκρυψη της τότε ύπαρξης των Σλάβων στον ελλαδικό χώρο είναι παραποίηση της ιστορίας, που εξυπηρέτησε της ανάγκες συγκρότησης της μεταπολεμικής Ελλάδας. Η συγκρότηση ενός έθνους δυστυχώς προϋποθέτει την ύπαρξη ισχυρής εθνικής συνείδησης, και αυτή με τη σειρά της αποκλείει την ύπαρξη πολλών διαφορετικών εθνοτήτων στα πλαίσια του ιδίου κράτους. Και κάπως έτσι καταληξαμε στην ψευδαίσθηση ότι είμαστε κράτος με αμιγή και αδιάρρηκτη στο χρόνο εθνοτική και γλωσσική σύσταση, πράγμα αστείο αν αναλογιστεί κανείς την ιστορία των Βαλκανίων και τις, βίαιες και μη, ανταλλαγές πληθυσμών που έγιναν, ιδιαίτερα ύστερα από την υποχώρηση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Κάπως έτσι γενήθηκε και το κράτος των Σκοπίων. Μια εσκεμμένη παραποίηση της ιστορίας με στόχο την δημιουργία ενός σλαβικόυ κράτους νότια της Σερβίας. Καθώς το κράτος αυτό έτυχε να βρίσκεται στη θέση που είναι, και λαμβάνοντας υπόψην την παντελή απουσία συνόρων κατα την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, μοιραία χρησιμοποίησε το τοπωνύμιο ως γενική ονομασία. Από εκει και πέρα άρχισε και η παραγωγή και προσαρμογή της ιστορίας: ένα κράτος, εκτός από ισχυρή συνείδηση, πρέπει να έχει και συγκεκριμένη ιστορία. Και ιστορία είναι πάντοτε αυτό που γράφεται στα βιβλία και διδάσκεται στα σχολεία, ό,τι κι αν αυτό είναι δυστυχώς (με τον ίδιο τρόπο που η Ελληνική ιστορία έγινε συνονώματη με την ιστορία του Παπαρρηγόπουλου, ο οποίος πρώτος ενσωμάτωσε το Βυζάντιο στην ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού, πράγμα τρανταχτά αμφισβητίσιμο. Εξάλλου, ο Παπαρρηγόπουλος κλήθηκε να γράψει ιστορία σε μια δύσκολη περίοδο, λίγα χρόνια δηλαδή μετά τη σύσταση του ελληνικού κράτους, οποότε η συγκρότηση μιας εθνικής συνείδησης ήταν απαραίτητη για τη συνοχή και την επιβίωση του έθνους).

Τα εύκολα θύματα στη διαδικασία αυτή είναι οι νεκροί. Έναν νεκρό τον βαφτίζεις ό,τι θέλεις. Και έναν νεκρό με φήμη του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η οποία από πολύ νωρίς έχει ξεπεράσει τα όρια της ιδιαίτερης πατρίδας του, είναι ακόμα πιο έυκολο να τον οικειοποιηθείς, τη στιγμή μάλιστα που η πατρίδα του έχει το ίδιο όνομα με τη χώρα σου! Μετά τους νεκρούς έρχεται η οικειοποίηση των συμβόλων, του ήλιου της Βεργίνας, του Λευκού Πύργου και οτιδηποτε άλλου εμπίπτει στα γεωγραφικά όρια της περιοχής Μακεδονία. (Τι σας κάνει εντύπωση; Τα ίδια δεν έγιναν με το Βυζάντιο; Ελληνοποιήθηκαν συλλήβδην Λατίνοι αυτοκράτορες)


Και εκεί είναι που η "εύκολη" Ιστορία αρχίζει και σου κάνει τα χατήρια: με έτοιμα παρελθόν, γλώσσα και συνείδηση το επόμενο βήμα είναι ο μεγαλοϊδεατισμός (κατά τα πρότυπα του "Θα πάρουμε την πόλη παναγιά μου και την Αγια Σοφια") , ο αλυτρωτισμός, γιατί αν υπήρχε επίσημη καταμέτρηση των όποιων σλαβόφωνων δε θα υπήρχε το επιχείρημα της καταπίεσης, και η διεκδίκηση των εδαφών που πλέον θεωρούνται "δικαιωματικά" μέρος της ιστορίας του λαού. Και πλέον αυτή η διεκδίκηση έρχεται με οιωνεί εμπεριστατωμένα επιχειρήματα, στο βαθμό που η ιστορική άγνοια τους επιτρέπει να επιβιώνουν. Και μετά άντε να μαζέψεις τα ασυμμάζευτα.

Πού ήταν το Ελληνικό κράτος σε όλα αυτά; Το Ελληνικό κράτος, μαντρωμένο πίσω από τις νατοϊκές του δεσμεύσεις, δεν ανέπτυξε διάλογο με την κομμουνιστική μεν, χειραφετημένη δε Γιουγκοσλαβία. Και την εποχή που έπρεπε να δράσει ουσιαστικά ενημερώνοντας την παγκόσμια κοινότητα, ανάλωσε χρόνο και ενέργεια στο να κατεβάσει εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου στην προκυμαία της Θεσσαλονίκης, και τους έβαζε να διαδηλώσουν για ένα όνομα. Οχυρώθηκε πίσω από την αλαζονεία του και ξέχασε τον πολιτισμένο διάλογο, για άλλη μια φορά. Αποτέλεσμα ήταν το ιστορικό FYROM, η προσωρινή ονομασιά δηλαδή, η οποία ήδη περιείχε το όνομα Μακεδονία ως μοναδικό γεωγραφικό προσδιορισμό, και ήταν φυσικό οι υπόλοιποι επιθετικόι προσδιορισμοί να πέσουν σε αχρηστία αρκετά σύντομα. Και εξίσου αλαζονικά ο τότε πρωθυπουργός έλεγε ότι το ζήτημα θα είχε ξεχαστεί μετά από 10 χρόνια, χωρίς να υποψιάζεται ότι μια των ημερών θα έπεφτε στην κόρη του ο κλήρος να επιλύσει αυτό που εκείνος δημιούργησε.

Μετά από αυτό το Ελληνικό κράτος ακολούθησε τη μικροαστική νοοτροπία του μέσου κομπιναδόρου Έλληνα: όπως όλοι πέσανε να εκμεταλλευτούν τους φτηνούς Αλβανούς, έτσι και το κράτος και οι επιχειρηματίες έπεσαν να εκμεταλλευτουν το νεοιδρυθέν κράτος, γιατί είδαν ψωμί. Ξαφνικά η FYROMACEDONIA έγινε οικονομικός παράδεισος για κρατικές (Cosmote) και φυσικά ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες δεν είχαν ιδιαίτερο πρόβλημα να συναλλάσσονται με την τοπική κυβέρνηση στο όνομα το οποίο εκείνη προτιμούσε. Η αντίστοιχη ελληνική Μακεδονία ερήμωνε μέρα με τη μέρα, γιατί η βιομηχανία μεταφερόταν στους φτηνότερους γείτονες. Το κράτος αυτό ανδρώθηκε ως οικονομικό προτεκτοράτο της Ελλάδας, με ελληνικές επενδύσεις και από ελληνικές φίρμες. Και ξαφνικά ξυπνήσαμε μια μέρα για να δούμε ότι το ανδρωμένο αυτό κράτος στάθηκε στα πόδια του και άρχισε να διεκδικεί. Και αντί να γίνει το αυτονόητο, δηλαδή οικονομικός αποκλεισμός, η κυβέρνηση αναλώνεται σε διπλωματικά παιχνίδια, φανερά υπόδουλη στα συμφέροντα του κεφαλαίου, που τόσο επιτυχημένα υπηρετεί.

Αν βρίζετε τους Αλβανούς που νοικοκυρεύτηκαν (γιατί αρκετους έχω ακούσει τελευταια να βρίζουν), σκεφτείτε λίγο ότι εσείς πρώτοι τους εκμεταλλευτήκατε παλιά, με την ανασφάλιστη και φτηνή εργασία που σας παρείχαν αδιαμαρτύρητα. Και αν βρίζετε τα Σκόπια που θέριεψαν και σήκωσαν κεφάλι, δείτε τι κάναν στο όνομα της κονόμας αυτοί που ψηφίζατε τα τελευταία είκοσι χρόνια. Δεν απέχουν πολύ οι δύο περιπτώσεις.

Και για να ολοκληρώσω, η ιστορία έχει αλλάξει στρατόπεδο, γιατί οι αποκεί την περιποιήθηκαν καλύτερα, ενώ οι αποδώ την θεώρησαν δεδομένη και δεν ασχολήθηκαν, αποκοιμισμένοι στις δάφνες ενός ένδοξου παρελθόντος και στην ψευδαίσθηση ότι εξαιτίας αυτού του παρελθόντος όλος ο κόσμος μας χρωστάει. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των διαπραγματεύσεων το ξέρουμε όλοι: οι όποιοι γεωγραφικοί ή οτιδήποτε άλλο προσδιορισμοί θα αχρηστευθούν γρήγορα, γιατί ούτε οι ίδιοι αλλά ούτε και ο υπόλοιπος κόσμος θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αποκαλούν το κράτος αυτό, Μακεδονία. Για μένα το κράτος αυτό δεν αποτελεί απειλή, γιατί πολύ πιθανό σε 10 χρόνια να έχει διασπαστεί, με το μισό από αυτό προσαρτημένο στην Αλβανία. Επίσης είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξουν σύνορα μεταξύ δύο χωρών-μελών του ΝΑΤΟ, γιατί αλλιώς η Τουρκία θα είχε φτάσει στη Θήβα. Και τελικά οι πραγματικές απειλές είναι αυτές που στοχεύουν σε ευρύτερες γεωπολιτικές αλλαγές, απέναντι στις οποίες η ονομασία ενός κράτους είναι αμελητέο γεγονός.

Υπάρχουν όμως δύο αρκετά φαιδρά σημεία που θέλω να επισημάνω:
α) Πώς γίνεται η ονομασία Μακεδονία να είναι πιο επικίνδυνη από το Άνω Μακεδονία; Θα πουνε δηλαδή τώρα που είμαστε Άνω και αυτοί είναι Κάτω είμαστε άλλο πράγμα και δεν πρέπει να διεκδικούμε;
β) Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν άνθρωποι που να θέλουν εμείς να λέμε τα Σκόπια Βαγγέλη και οι υπόλοιποι Μακεδονία; Υπάρχει μεγαλύτερο δείγμα στρουθοκαμηλισμού; Τι θα αλλάξει; Θα έχουν ήσυχη τη συνείδησή τους ότι δε λένε κακές λέξεις;

Μαζέψτε λοιπόν φίλοι λαοτιανοί τον Καρατζαφέρη σας και τους μακεδονομάχους του (περίεργο, νόμιζα ότι οι μακεδονομάχοι ήταν ντυμένοι σαν τον Παύλο Μελά και δεν είχαν κράνος και χλαμύδα...) και σεις φίλοι Σαλονικιοί μαζέψτε τον Άνθιμο που θέλει να γίνει Χριστόδουλος στη θέση του Χριστόδουλου, αλλά και τον Ζουράρι, που το έχει χάσει πια. Κι εμεις εδω κάτω θα μαζέψουμε τον Κοργιαλά, που έβγαλε τα κουμπούρια του κύρηξε μονομερώς τον πόλεμο στα Σκόπια. Οι εθνοπατριωτικές κορώνες δεν βοηθούν κανέναν, δίνουν την εντύπωση ενός λαού καθυστερημένου, παγιδευμένου στο παρελθόν του, που φοράει παρωπίδες στο παρόν του. Κλείστε το τηλεαστυ και ρίξτε μια ματιά στο τι γίνεται στον κόσμο και τα Βαλκανια ειδικότερα. Δεν είμαστε το κέντρο του κόσμου, και δυστυχώς δεν είμαστε και σημαντικό κομμάτι του κόσμου (άσχετα τι μας δίδαξε η ελληνοχριστιανική παιδεία μας). Και την άλλη φορά που θα κλαφτείτε ότι είμαστε έθνος ανάδελφον αναλογιστείτε λίγο πώς η νοοτροπία του μικρομέγαλου (για να μην πω του αρχοντοχωριάτη) έφτασε την Ελλάδα να είναι η μόνη Ευρωπαϊκή χώρα που δεν τα πάει καλά με κανέναν από τους γείτονές της.


Θα επανέλθω με αυτά που θεωρώ ως πραγματικές απειλές από την κατάσταση στα Βαλκανια σήμερα...

12 comments:

tropikosss said...

Ωραίο post και ωραίο Blog γενικότερα!
Διαφωνώ στο σημείο που αναφέρεις τον οικονομικό αποκλεισμό σαν λύση,αλλά γενικότερα συμφωνώ.Και ωραίος λογικός...λόγος!Υστερούμε πολύ σ αυτό.

revqueer said...

Καλά ο Ζουράρις έχει πια ξεφύγει τελείως...

Strahd said...

Καλά με τον Ζουράρη τον άκουγα πριν λίγες μέρες σε μια ενημερωτική πρωινή εκπομπή και τον άκουγα να παπαρολογεί, λες και βρίσκονταν σε νιρβάνα, και να λέει για "Κρατίδιο των Αθηνών" και άλλες μαλακιές. Πφφφ με έχει πραγματικά κουράσει ο τύπος....

Πάρα πολύ καλό ποστ Αριανέ. :P

Y.Γ. Έμαθα ήρθες Αθήνα και δεν κανόνισες καφέ. Φτού σου. :P

Constademon said...

Δεν θα σταθώ στο που συμφωνώ ή στο που διαφωνώ με τα γραφόμενά σου αλλα ωφείλω να σε συγχαρώ γι' αυτό το κείμενο.
Και χαίρομαι γιατι εισαι απο τους ανθρώπους που δεν στέκονται στα γεγονότα, αλλα βλέπουν πίσω απο αυτά.
Σ' ευχαριστώ.

Marvin said...

@tropikos: Σε ευχαριστω για τα σχολια! Ισως οντως ο οικονομικος αποκλεισμος να ειναι υπερβολικος και να μην οδηγει καπου, απλα θελησα να επισημανω οτι υπαρχουν ουσιαστικοι τροποι να διαπραγματευτεις. Και παλι βεβαια αυτο δε θα αλλαζε το πως ονομαζουν οι ιδιοι τον εαυτο τους...

@rev: ας τον μαζεψει καποιος επιτελους...

@strahd: τι να κανω αγαπητε, τρεχω και δε φτανω...ισως να σε πετυχω καπου το σ/κ...

@constademon: και εγω σε ευχαριστω

Haris said...

Ως γνωστό η βλακεία είναι άπειρη...:)) Συμφωνώ απόλυτα.

g for george said...

Φοβερό κείμενο.
Συμφωνώ απόλυτα.

Όταν η κοινή λογική εκφράζεται μέσα από ένα μπλογκ τόσο απλά και κατανοητά, απορώ τι στην ευχή σκέφτονταν τόσα χρόνια οι εκάστοτε κυβερνώντες.

Κομμάτι αργά...

Dr_MAD said...

Ο Θείος Καραμανλής δε μπορούσε να πει τπτ περί "Μακεδονίας" επί Τίτομ γιατί απειλούσαν όλοι ότι αυτό θα έφερνε αστάθεια στους κόλπους του ΝΑΤΟ. Το ότι δεν έγινε τίποτα τότε, δε σημαίνει ότι δε μπορεί να γίνει τώρα... Το να είσαι εθνικόφρων δεν είναι παραλογισμός. Θα σε παραπέμψω στην αντίστοιχη ανάρτησή μου "Η Great Albania και άλλα παραδοσιακά Μακεδονικά πραμύθια". Οχι ότι υστερεί το κείμενό σου, αλλά θα πρέπει να ξέρεις ότι στην FYROM ζουν 180.000 που ομιλούν την ελληνική σε ένα κράτος 2 εκατομμυρίων, εκ των οποίων το 1/3 είναι αλβανοί μουσουλμάνοι. Το ΓΙΑΤΙ βλέπουμε να περνάει το δικό τους (ανισορροπία δυνάμεων) ας το σκεφτούμε καλύτερα ΕΜΕΙΣ

Ψάξε youTube για την υπόθεση Κωνσταντινίδη, να δεις πώς περνούν αυτά τα χρόνια οι Ελληνες των Σκοπίων

Dr_MAD said...

Για να μη με περάσεις για φασιστόμουτρο πέρνα αν θες και αύριο βράδυ (πρώτα ο Θεός) από το ιστολόγιό μου. Θα σου αφιερώσω την ανάρτησή μου ;-)

oni said...

Τα κατάφερα και το διάβασα ολόκληρο και με προσοχή. Ώντας ανιστόρητος, δεν είμαι σε θέση να σχολιάσω για κάτι. Έχω να πω απλά, καλώς να οικειοποιηθούν ό,τι θέλουν οι "Μακεδόνες" που δεν υπήρχε το σλαβικό στοιχείο στο παρελθόν λένε ούτε για δείγμα, αλλά ας μην προτρέχουμε, σε λίγο θα θεωρηθεί πως θα μπορούσες κάνεις τα στραβά μάτια ακόμη και για την Ακρόπολη (γιατί κάλλιστα κάποιος μπορεί να σου πει απόδειξέ μου πως σου ανήκει - αναφέρομαι στο Λευκό Πύργο που δε νομίζω να χτίστηκε επί Σκοπιανού εδάφους). Και είπα πριν καλώς, γιατί εδώ που τα λέμε εμείς φταίμε και εμείς το επιτρέψαμε με τη σάπια κυβέρνηση που είχαμε τότε, τώρα τα λουζόμαστε και απλά καλά να πάθουμε. Γιατί μπορεί να υπήρχε από πριν η πλύση εγκεφάλου από τους δικούς τους κυβερνώντες και η γαλούχηση γενεών με την ιδέα της μεγάλης Μακεδονίας, αλλά ποτέ δεν επισημοποιήθηκε και στα χαρτιά. Τέλος, σε εκπομπή του Τσίμα πριν κανά 1-2 χρόνια ιστορικός του κράτους των Σκοπίων παραδέχεται: "Άλλωστε εμείς δεν είχαμε ιστορία και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μία και να την εκμεταλλευτούμε, ενώ εσείς δεν κάνατε τίποτα με τη δική σας." Η' κάπως έτσι. Μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση...

xipasmenos said...

Εγώ δεν διάβασα το σεντόνι, ούτε καν το κατω-σέντονο...
Αλλά επειδή είσαι φίλος μου θα συμφωνήσω και θα προσποιηθώ οτι το διάβασα....

Δίκιο έχεις.....

Marvin said...

@mad: Δε σε περναω για τιποτα, εγω ποτε δε βιαζομαι να κατηγοριοποιησω ανθρωπους. Το κειμενο μου εστιαζει στις αιτιες που οδήγησαν στη σημερινη κατασταση, και στο γιατι θεωρω οτι οι οποιες κινητοποιησεις ειναι ανωφελες και κρυβουν μικροπολιτικες σκοπιμοτητες. Οι αποφασεις ειναι ειλημμενες και δυστυχως ριζωμενες στη συνειδηση των γειτονων. Το γεγονως ότι υπάρχουν καταμετρημενοι ελληνόφωνοι στην ΠΓΔΜ έρχεται σε αντίθεση με το γεγονός ότι δεν υπρχουν καταμετρημενοι σλαβόφωνοι ή άλλοι στην Ελλάδα, αυτό ακριβώς που γράφω στο κείμενο. Και φυσικά οι Έλληνες των Σκοπίων θα περνούν δύσκολες ώρες με την εθνικιστική αναμπουμπούλα που έχει ξεσπάσει εκατέρωθεν. Οι Σκοπιανόι φοιτητές εδω όμως; Περνανε καλύερα; Και παλι δεν καλοξερουμε (βεβαια ανεβασες μια φωτογραφια προς τιμην σου).

Τωρα σχετικα με το γιατι περναει το δικο τους, νομιζω ότι εχω γράψει καποια πραγματα, θα επανελθω αργοτερα με καποιες σκεψεις για την κατασταση στα Βαλκανια

@oni: Δεν παιρνω θέση για το ποιος εχει δικιο η άδικο, και για το αν ειναι δικαιολογημενη η διεκδίκηση του Λευκού Πυργου. Αυτο που προσπαθω να δειξω ειναι οτι με λιγη προσπαθεια μπορεις να υποστηριξεις αληθοφανως ό,τι γουσταρεις (με τον ιδιο τροπο που πχ ο Λιακοπουλος εχει επιχειρήματα για το οτι οι Ελληνες χτιζαν αεροδρομια στο Περου και αλλες τετοιες αηδιες). Δεν ξερω τι εννοεις με την επισημοποιηση στα χαρτια, το σιγουρο ειναι οτι απο τοτε που η περιοχή αυτή διαχωρίστηκε απο τη Σερβία διοικητικά ήταν επίσημα το Ομόσπονδο κράτος της Μακεδονίας, μέσα στα πλαίσια της Γιουγκοσλαβίας. Ο μεγαλοιδεατισμός είναι θεωρία και δεν μπορεί να επισημοποιηθεί, αλλά μπορεί κάλλιστα να διδαχτεί. Κια είανι η διδαχή πυ φουσκωνει τα μυαλά των λαών, και όχι το τυπικό.

Blog Widget by LinkWithin