25/05/2007

Αφωνίες και παραφωνίες...

Αυτό που ενθουσιάζει από το έλληνικό γίγνεσθαι είναι τα δυσθεώρητα ύψη στα οποία έχει αναρριχηθεί η έμπνευση των τραγουδοποιών. Το σωστό τραγούδι σε συνδυασμό με τον/την κατάλληλο αοιδό, είναι σε θέση να οδηγήσει σε ένα αποτέλεσμα-τέρψη των αισθήσεων (και των παραισθήσεων μη σου πώ). Ας πάρουμε παράδειγμα το παρακάτω αριστούργημα.

Μ'αρέσει το σεξ... πειράζει;






Από που να ξεκινήσω: Οι στίχοι είναι τουλάχιστον αξιόλογοι. Παρακολουθούμε το εσωτερικό δράμα μιας (σχεδόν) νεαρής κοπέλας, που προσπαθεί να εξηγήσει γιατί της αρέσει το σεξ. Στην οπισθοδρομική κοινωνία στην οποία ζούμε λίγοι μπορούν να κατανοήσουν ότι μερικοί άνθρωποι θέλουν σεξ γιατί το αντέχουν! Ακλόνητο επιχείρημα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Απλά της αρέσει το σεξ. Πειράζει;
Δεν πρέπει όμως να παραλείψω να απονείμω τα εύσημα στην στιχουργό: Η δεξιοτεχνία με την οποία απέφυγε να κάνει ρίμα το κουκλίτσα με το γλίτσα, βάζοντας τη λέξη γλύκα, είναι ένδειξη μεγάλης μαεστρίας, ενώ η μεστή σε περιεχόμενο λέξη "τραλαλά" στο δεύτερο κουπλέ θα συζητηθεί πολύ.
Και μετά έχουμε το αισθητικό κομμάτι του βιντεοκλίπ, το οποίο βίντεοκλιπ θα ζήλευαν ευρωπαίοι και αμερικάνοι σκηνοθέτες. Η αοιδός καταφθάνει με ελικόπτερο παρακαλώ (για άγνωστο λόγο). Βλέπουμε τον Μπάμπη (ο πιλότος είναι αυτός) να κοιταει με ύφος ''αντε να κατέβεις να ησυχάσουμε'' και αμέσως μετά η αοιδός βρίσκεται στο έδαφος συνοδεία δύο μπράβων (ο ένας μου θυμίζει τον Σαγόνια στον Μποντ,για όσους θυμάστε). Η αοιδός μπαίνει σε μια λίμο (για άγνωστο λόγο επίσης) και ξαφνικά τη βρίσκουμε σε ένα πολιτιστικό κέντρο κάπου στην κάτω Καστανομαγούλα να χορέυει φορώντας ένα αξιοζήλευτο παντελόνι, το οποίο αν μη τι άλλο ενισχύει το νόημα του τραγουδιού. Το χορευτικό της είναι πολύπλοκο: ξεκινάει από απλωτές, ύπτιο και πεταλούδα, συνεχίζει σε έναν καταπληκτικό συνδυασμό Ελένης Πέτρουλάκη και Britney Spears, και καταλήγει με την αοιδό να λικνίζεται λάγνα φορώντας ένα λιτό σεμνό μαύρο φόρεμα. Επιστρέφουμε στα χοροπηδηχτά και καταλήγουμε με την αοιδό να κυλιέται παιχνιδιάρικα στο πάτωμα (κοπελιά, πάρε και τις γωνίες γιατί λείπει η καθαρίστρια αυτή τη βδομάδα), εμπνευσμένη προφανώς από την Άννα Βίσση, η οποία έχει μια τάση να κυλιέται στα πατώματα τελευταία (βλέπε Ολυμπιακούς, Eurovision).
Η αοιδός συνεχιζει να αλλάζει φορέματα (βαριέμαι να μετρήσω πόσα)και να χορεύει. Κορύφωση της εμφάνισης θα θεωρούσα τη στιγμή του αναμαλλιασμού, που ανάγλυφα καταδεικνύει την ένταση του πόνου και της αγωνίας της νεαράς.
Το βιντεο τελειώνει με αξεπέραστα ηχητικά εφέ (Μ αρεσει το σεξ...ξ...ξ...ξ). και η αοιδός καβαλάει το ελικόπτερο του γυρισμού, με ένα χαμόγελο γεμάτο υποσχέσεις.

Προσωπικά δεν έχω παρά να υποκλιθώ και να εκφράσω την ανυπομονεσία μου για το επόμενο άσμα. Έλενα, μπράβο σου που βγήκες από το τέλμα που μαστίζει την ελληνική μουσική. Είμαστε μαζί σου.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin